Ignotum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Ignotum

Här rollspelar vi!
 
HemHem  Latest imagesLatest images  SökSök  Bli medlemBli medlem  Logga inLogga in  

 

 Ojojoj of dooom (privat of doom o3o Eller nåt)

Gå ner 
3 posters
Gå till sida : Föregående  1, 2
FörfattareMeddelande
ChocolateRainbow

ChocolateRainbow


Antal inlägg : 121
Registreringsdatum : 12-07-30
Ålder : 25
Ort : Stockholm

Ojojoj of dooom (privat of doom o3o Eller nåt) - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Ojojoj of dooom (privat of doom o3o Eller nåt)   Ojojoj of dooom (privat of doom o3o Eller nåt) - Sida 2 Icon_minitimeons nov 14, 2012 3:24 pm

Dimitte bara tittade på honom. Förlusten blir mindre om man inte känner sin sida? Man får väl starkare band och vill kämpa mer för sitt folk.
Men hon struntade i att säga något och nickade bara när han sa att han skulle sova först. Hon lutade sig lite närmare elden för att hålla värmen. Pilbågen la hon ner bredvid sig men behöll dolkarna i bältet. Man kunde aldrig veta vad som skulle hända.
Till överst på sidan Gå ner
Dragonzo

Dragonzo


Antal inlägg : 42
Registreringsdatum : 12-07-30
Ålder : 26
Ort : Stockholm

Ojojoj of dooom (privat of doom o3o Eller nåt) - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Ojojoj of dooom (privat of doom o3o Eller nåt)   Ojojoj of dooom (privat of doom o3o Eller nåt) - Sida 2 Icon_minitimeons nov 14, 2012 3:32 pm

[ Hoppar och pp:ar lite, Noro... ]

Stix låg länge innan hans värkande kropp gav honom lite vila. Men efter vad som kändes som tre minuter vaknade han av sitt eget skrik. Hans mun täpptes hastigt för och han fick inte längre fram ett ljud. Bröstkorgen gjorde så ont att han nästan tuppade av. Hans händer blev bakbundna och han slängdes upp på mage på en häst. Han såg sig omrking, mannen var redan bunden och låg på en häst precis som Stix.
Till överst på sidan Gå ner
ChocolateRainbow

ChocolateRainbow


Antal inlägg : 121
Registreringsdatum : 12-07-30
Ålder : 25
Ort : Stockholm

Ojojoj of dooom (privat of doom o3o Eller nåt) - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Ojojoj of dooom (privat of doom o3o Eller nåt)   Ojojoj of dooom (privat of doom o3o Eller nåt) - Sida 2 Icon_minitimeons nov 14, 2012 3:36 pm

Jag vaknar med ett ryck. Men jag hinner inte se mer än ett par suddiga rörelser innan allt blir svart igen. Jag dras upp i luften och slängs ner lika fort på något misstänkt likt en häst. Jag försöker sparka och ta mig loss men både händer och fötter är bundna.
''Hjälp!'' Skriker jag men mer hinner jag inte förrän någon ryter till och jag känner ett kraftigt slag i huvudet och det sista jag tänker på innan jag svimmar är att min pilbåge ligger kvar vid elden i lägret.
Till överst på sidan Gå ner
Dragonzo

Dragonzo


Antal inlägg : 42
Registreringsdatum : 12-07-30
Ålder : 26
Ort : Stockholm

Ojojoj of dooom (privat of doom o3o Eller nåt) - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Ojojoj of dooom (privat of doom o3o Eller nåt)   Ojojoj of dooom (privat of doom o3o Eller nåt) - Sida 2 Icon_minitimeons nov 14, 2012 3:52 pm

[color:48a6=black ]Stix mun var förbunden. Han händer och fötter bundna. Hästen började röra på sig. Han kved till av smärta vid varje steg den tog. De red länge, i alla fall kändes det så. Tillslut hade de korsat ängen och en flod. De nådde ett läger. Det var en eld med en rad av soldater omkring. De jublade när de såg de tillfångatagna. Stix slängdes ner på marken. Han gjorde en smärtsam min.
Till överst på sidan Gå ner
ChocolateRainbow

ChocolateRainbow


Antal inlägg : 121
Registreringsdatum : 12-07-30
Ålder : 25
Ort : Stockholm

Ojojoj of dooom (privat of doom o3o Eller nåt) - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Ojojoj of dooom (privat of doom o3o Eller nåt)   Ojojoj of dooom (privat of doom o3o Eller nåt) - Sida 2 Icon_minitimeons nov 14, 2012 4:04 pm

Dimitte tappade andan när hon släpptes obarmhärtigt ner på marken. Hon ramlade på sidan av ansiktet och slog i sitt svullna öga. De förs vidare, de tvingar henne att gå men hon snubblar bara fram då hon inte ser något. ''Ta det lugnt!'' Säger hon argt men de bryr sig inte. Hon känner att det går in i något som verkar vara ett tält där de slänger ner henne på marken. Hon hör en mörk röst yttra sig.
''Försök inte rymma. Vi har vakter utanför och runt tältet och så fort vi ser någon gå ut som inte ha tillstånd så är du så gott som död.'' Rösten är hon hörde var kylig och gav henne kalla kårar. Sedan blir det tyst och de verkar som om de är ensamma.
''Är det någon där?'' Frågar hon förvirrat.
Till överst på sidan Gå ner
Dragonzo

Dragonzo


Antal inlägg : 42
Registreringsdatum : 12-07-30
Ålder : 26
Ort : Stockholm

Ojojoj of dooom (privat of doom o3o Eller nåt) - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Ojojoj of dooom (privat of doom o3o Eller nåt)   Ojojoj of dooom (privat of doom o3o Eller nåt) - Sida 2 Icon_minitimeons nov 14, 2012 4:11 pm

"Jag är här.", stönade Stix smärtsamt. Han försökte sätta sig upp, men utan att lyckas fick han ligga kvar på den jordiga marken. Vad Stix visste så låg mannen bredvid honom, men eftersom han inte gjort ifrån sig något ljud så antog Stix att han var medvetslös.
"Är du skadad?", frågade Stix, mer för att han ville skydda sitt folk än att han faktiskt brydde sig om henne. Luften var kall. Utanför hördes männens högljudda skratt från elden. Strax utanför hördes två människors, det var svårt att avgöra om de var manliga eller kvinnliga, låga röster när de samtalade om något ohörbart.
Till överst på sidan Gå ner
ChocolateRainbow

ChocolateRainbow


Antal inlägg : 121
Registreringsdatum : 12-07-30
Ålder : 25
Ort : Stockholm

Ojojoj of dooom (privat of doom o3o Eller nåt) - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Ojojoj of dooom (privat of doom o3o Eller nåt)   Ojojoj of dooom (privat of doom o3o Eller nåt) - Sida 2 Icon_minitimeons nov 14, 2012 4:21 pm

''Inte mer än innan.'' Mumlade hon. Hon satte sig klumpigt upp och försökte få ner ögonbindeln med axeln.
Tillslut gled den ner så den hängde runt halsen istället och hon kunde plötsligt se klart igen. Det fanns en ljuskälla från ena hörnet, en fackla som de hade satt upp men den lyste inte upp särskilt mycket så det var rätt dunkelt.
Det var också rätt mörkt ute fortfarande. Hon såg de båda killarna lite längre in i tältet och kravlade sig dit.
''Behöver du någon hjälp med ögonbindeln?'' Frågade hon killen som var vid medvetande (Stix).
Till överst på sidan Gå ner
Dragonzo

Dragonzo


Antal inlägg : 42
Registreringsdatum : 12-07-30
Ålder : 26
Ort : Stockholm

Ojojoj of dooom (privat of doom o3o Eller nåt) - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Ojojoj of dooom (privat of doom o3o Eller nåt)   Ojojoj of dooom (privat of doom o3o Eller nåt) - Sida 2 Icon_minitimeons nov 14, 2012 4:30 pm

"Ja...", mumlade Stix. När ögonbindeln var av var han tvungen att blinka några gånger för att kunna återfukta sina torra ögon. Det svaga skenet avslöjade genast Demittes ansikte.
"Tack.", sa han tyst. Han ryckte lite med händer och fötter för att se hur starka repen var. Han svor.
"Vad hände? Höll ingen vakt?", frågade han, lite frustrerat. Han försökte att inte se dömande på henne när han kollade upp.
Till överst på sidan Gå ner
ChocolateRainbow

ChocolateRainbow


Antal inlägg : 121
Registreringsdatum : 12-07-30
Ålder : 25
Ort : Stockholm

Ojojoj of dooom (privat of doom o3o Eller nåt) - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Ojojoj of dooom (privat of doom o3o Eller nåt)   Ojojoj of dooom (privat of doom o3o Eller nåt) - Sida 2 Icon_minitimeons nov 14, 2012 4:47 pm

Dimitte tittade ner i marken och rodnade.
''Jo... Men jag var så trött, jag vet inte vad som hände, ena sekunden så var jag vaken och andra inte... Förlåt.'' Mumlade hon. Hon fick en klump i halsen. Skulle de dö nu tack vare henne?
''Låt mig hjälpa dig med händerna.'' Hon började hasa sig närmare så de satt rygg mot rygg och började pilla med repen. Tillslut fick hon upp knuten och hans händer var fria.
Till överst på sidan Gå ner
Dragonzo

Dragonzo


Antal inlägg : 42
Registreringsdatum : 12-07-30
Ålder : 26
Ort : Stockholm

Ojojoj of dooom (privat of doom o3o Eller nåt) - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Ojojoj of dooom (privat of doom o3o Eller nåt)   Ojojoj of dooom (privat of doom o3o Eller nåt) - Sida 2 Icon_minitimeons nov 14, 2012 4:55 pm

Stix hade blodiga spår efter de skavande repen. Han gned kvidande sina handleder och knöt sedan upp hennes. Medan han började knyta upp sina fötter öppnade han munnen för att prata.
"Det var oansvarigt, oförsiktigt.", sa han bara. Han såg på de blodiga repen som nu låg i en hög vid kanten av tältet. Han viftade på tårna för att få blodcirkulationen att sätta igång.
Till överst på sidan Gå ner
ChocolateRainbow

ChocolateRainbow


Antal inlägg : 121
Registreringsdatum : 12-07-30
Ålder : 25
Ort : Stockholm

Ojojoj of dooom (privat of doom o3o Eller nåt) - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Ojojoj of dooom (privat of doom o3o Eller nåt)   Ojojoj of dooom (privat of doom o3o Eller nåt) - Sida 2 Icon_minitimeons nov 14, 2012 4:58 pm

Dimitte sa ingenting. Orkade bara inte.
Hon lossade på repen som bundit hennes fötter och kastade sedan iväg det. Sedan sträckte hon ut kroppen och masserade de ömma delarna från repen.
Hon visste inte vad hon skulle säga så hon satt bara där tyst och tittade mot tältets utgång.
Till överst på sidan Gå ner
Dragonzo

Dragonzo


Antal inlägg : 42
Registreringsdatum : 12-07-30
Ålder : 26
Ort : Stockholm

Ojojoj of dooom (privat of doom o3o Eller nåt) - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Ojojoj of dooom (privat of doom o3o Eller nåt)   Ojojoj of dooom (privat of doom o3o Eller nåt) - Sida 2 Icon_minitimeons nov 14, 2012 5:05 pm

En ung muskulös kvinna och en minst lika muskulös man kom in i tältet.
"Ni ska till... Hur tog ni er ur repen? Bind dem, ordentligt den här gången.", röt mannen och pekade på dem. Två soldater kom in med nya rep och band åter händer. Fötterna fick vara, antagligen för att de inte orkade bära dem.
"Upp på fötter, ni ska till generalen." Stix kom upp på fötter efter ett par kvidande protester. Han fördes ut ur tältet tillsammans med Dimitte, men killen lämnade de kvar med vakter eftersom han ändå var avsvimmad.
Till överst på sidan Gå ner
ChocolateRainbow

ChocolateRainbow


Antal inlägg : 121
Registreringsdatum : 12-07-30
Ålder : 25
Ort : Stockholm

Ojojoj of dooom (privat of doom o3o Eller nåt) - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Ojojoj of dooom (privat of doom o3o Eller nåt)   Ojojoj of dooom (privat of doom o3o Eller nåt) - Sida 2 Icon_minitimeons nov 14, 2012 5:11 pm

Dimitte tog sig mödosamt upp från marken. Hennes kropp bultade och benen värkte redan. ''Vad ska vi göra där?'' frågar hon men får inget svar.
De gick en bit bland tälten innan de kom fram till ett som var betydligt större än de andra.
Innanför satt det en stor man vid ett bord och åt mat. Han vände på huvudet när han hörde de komma in i tältet.
''Nejmen välkomna.'' sa han och log ett leende som inte kändes rätt. Dimitte kände igen rösten från innan. Den kalla och släpiga rösten som sagt att de inte kunde rymma. Det var någonting med honom som gjorde Dimitte mycket obekväm.
Till överst på sidan Gå ner
Dragonzo

Dragonzo


Antal inlägg : 42
Registreringsdatum : 12-07-30
Ålder : 26
Ort : Stockholm

Ojojoj of dooom (privat of doom o3o Eller nåt) - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Ojojoj of dooom (privat of doom o3o Eller nåt)   Ojojoj of dooom (privat of doom o3o Eller nåt) - Sida 2 Icon_minitimeons nov 14, 2012 5:23 pm

Stix såg mot maten, kände lukten och insåg först då hur hungrig han var. Han slet blicken från det dukade bordet när mannen närmade sig. Av ren reflex sträckte han sig mot sina vapen, men med bundna händer - och helt utan vapen - var det svårt. Han tog ett avvaktande steg baklänges. Mannen ställde sig mellan dem och la armarna om deras axlar.
"Kom hit, det är ingen fara. Jag vill bara ha ett lugnt samtal." Han tog dem till bordet. Där fanns två stolar.
"Sitt.", sa han innan han gick runt bordet och satte sig mitt emot dem. Stix tvekade men satte sig tillslut. Det fanns en tallrik framför honom, den var packad med mat.
"Hungrig?", flinade generalen. Stix visade inget tecken som kunde svara på frågan.
"Ni kanske får lite om ni svarar på mina frågor."
Till överst på sidan Gå ner
ChocolateRainbow

ChocolateRainbow


Antal inlägg : 121
Registreringsdatum : 12-07-30
Ålder : 25
Ort : Stockholm

Ojojoj of dooom (privat of doom o3o Eller nåt) - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Ojojoj of dooom (privat of doom o3o Eller nåt)   Ojojoj of dooom (privat of doom o3o Eller nåt) - Sida 2 Icon_minitimeons nov 14, 2012 5:30 pm

Dimittes mage var orolig för den inte fått mat på ett bra tag men mat från generalen var inget hon ville äta. Hon satt på yttersta kanten av stolen och var redo att ställa sig upp närsomhelst.
''Jag kommer inte svara på några frågor.'' Sa hon korthugget och gav honom en blick som skulle kunna döda.
''Men så så, ta det lite lugnt. Det är bara några enkla frågor som knappt kräver någonting från er. Och sen får ni ju mat som belöning. Det är ju en bra deal?'' Han fortsatte le sitt obekväma leende. Han såg ut som en trevlig man förutom ögonen. De var iskalla och såg ut som en blodtörstig mördares. Hon litade inte på honom en sekund.
Till överst på sidan Gå ner
Dragonzo

Dragonzo


Antal inlägg : 42
Registreringsdatum : 12-07-30
Ålder : 26
Ort : Stockholm

Ojojoj of dooom (privat of doom o3o Eller nåt) - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Ojojoj of dooom (privat of doom o3o Eller nåt)   Ojojoj of dooom (privat of doom o3o Eller nåt) - Sida 2 Icon_minitimeons nov 14, 2012 5:44 pm

Stix såg upp från sin talrik.
"Vad är det för frågor?" Han ville inte ge med sig, men för det första var han hungrig och för det andra försökte han hamna på generalens goda sida, även om han inte gav några riktiga svar.
"Tjaaa... Till exempel era planer? Jag vill veta vad er sida planerar, när de tänker anfalla, vad vet de om oss?" Han knäppte händerna på bordet och stirrade in i Stix ögon. Stix vek inte undan med blicken som många hade gjord under tyngden av generalens dödande blick.
Till överst på sidan Gå ner
ChocolateRainbow

ChocolateRainbow


Antal inlägg : 121
Registreringsdatum : 12-07-30
Ålder : 25
Ort : Stockholm

Ojojoj of dooom (privat of doom o3o Eller nåt) - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Ojojoj of dooom (privat of doom o3o Eller nåt)   Ojojoj of dooom (privat of doom o3o Eller nåt) - Sida 2 Icon_minitimeons nov 14, 2012 6:07 pm

Dimitte satt bredvid och tittade på deras kamp mellan fyra ögon. Tillslut när ingen sa något öppnade hon munnen.
''Vi vet inget, vi är bara simpla soldater och kommer inte att kunna ge dig någon information.'' Hon sa detta med en spydig röst som visade allt hat för generalen. Hon bet ihop käkarna när han långsamt vred huvudet åt hennes håll istället.
''Jaså minsann. Men... På något sätt så tror jag faktiskt inte på dig.'' Hans röst var len som sammet och allt hon ville göra var att spy honom.
Han ställde sig långsamt upp och först då såg hon hur lång han faktiskt var. Minst två meter måste han vara, väldigt långt för att vara en vanlig människa. Han gick mot elden i hörnet och tog god tid på sig.
Han sträckte ut sin hand och tog upp en eldgaffel som legat ett bra tag i elden då den var glödande orange längst ut på piggarna. Dimitte tittade skräckslaget på gaffeln och svalde hårt. Hon mindes att hon bränt sig en gång som liten på spisen hemma och att köttet på fingret hade bränts bort och det hade blivit vitt. Sedan dess höll hon sig på lagom avstånd från varma källor.
Generalen snurrade gaffeln mellan fingrarna samtidigt som han långsamt gick emot henne.
''Kanske... Om jag tvingar dig på något sätt att prata så... Får jag det jag vill ha.'' han stod bara någon decimeter ifrån henne och höjde gaffeln högre i luften, närmare hennes ansikte. Hans ögon glödde illvilligt och hon drog huvudet bakåt allt hon kunde men hon höll ändå munnen tätt igen knipt. Hon stängde ögonen och väntade på den fruktansvärda smärtan. Svetten rann nerför hennes panna när hon kände värmen från gaffeln bara någon centimeter ifrån.
Hennes skrik ekade i luften när en av piggarna trycktes in i hennes kind. Tårar rann ned för hennes kinder och smärtan gjorde det vitt för ögonen och hon kunde inte tänka på något annat.
Till överst på sidan Gå ner
Dragonzo

Dragonzo


Antal inlägg : 42
Registreringsdatum : 12-07-30
Ålder : 26
Ort : Stockholm

Ojojoj of dooom (privat of doom o3o Eller nåt) - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Ojojoj of dooom (privat of doom o3o Eller nåt)   Ojojoj of dooom (privat of doom o3o Eller nåt) - Sida 2 Icon_minitimeons nov 14, 2012 6:21 pm

Stix följde mannens alla rörelser, lyssnade på varje ord. När Demittes skrik ekade i tältet agerade han utan att tänka och sköt iväg hennes stol med sin ena fot. Hon for in i generalen som i chock tappade eldgaffeln som landade på jorden. Han kom upp på fötterna och ställde sig med ryggen mot Dimitte så att han kunde dra upp henne på fötter. Han ställde sig i försvarsställning med henne bredvid sig.
"Ta upp kniven, den finns vid min ankel.", sa han mellan sammanbitna käkar utan att släppa generalen med blicken. Eftersom han hade en kniv vid varje ankel så spelade det ingen roll vilken hon valde.
"Skynda!", röt han stressat medan generalen närmade sig.
Till överst på sidan Gå ner
ChocolateRainbow

ChocolateRainbow


Antal inlägg : 121
Registreringsdatum : 12-07-30
Ålder : 25
Ort : Stockholm

Ojojoj of dooom (privat of doom o3o Eller nåt) - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Ojojoj of dooom (privat of doom o3o Eller nåt)   Ojojoj of dooom (privat of doom o3o Eller nåt) - Sida 2 Icon_minitimeons nov 14, 2012 6:30 pm

Hon satte sig snabbt på knä med ryggen mot honom och hittade snabbt hans ben och drog fram kniven sedan ställde hon sig upp och skar loss hans rep och kastade kniven till honom.
''Fort skär upp repen! ''
Generalen kom närmare och hon sparkade hon i bröstet med ena benet så han tappade balansen igen och de tjänade några sekunder.
Hennes kind brände men hon hade inte tid att tänka på det nu.
Till överst på sidan Gå ner
Dragonzo

Dragonzo


Antal inlägg : 42
Registreringsdatum : 12-07-30
Ålder : 26
Ort : Stockholm

Ojojoj of dooom (privat of doom o3o Eller nåt) - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Ojojoj of dooom (privat of doom o3o Eller nåt)   Ojojoj of dooom (privat of doom o3o Eller nåt) - Sida 2 Icon_minitimetor nov 15, 2012 8:51 pm

Stix slängde av sig de lösa bitarna av repen och skar snabbt upp hennes rep innan han gav henne kniven i sin hand och tog upp sin andra kniv. Han ställde sig i försvarsställning. Han närmade sig generalen som plötsligt såg rädd ut. Han gjorde ett utfall, men generalen hoppade undan och ropade på vakter. Ett dussin vakter kom in i tältet och omringade dem.
"Helvete!" Han ställde sig rygg mot rygg med Demitte. Generalen hade nu övertaget och det syntes på hans självbelåtna flin. Han borstade spydigt av osynligt damm från sin axel.
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Ojojoj of dooom (privat of doom o3o Eller nåt) - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Ojojoj of dooom (privat of doom o3o Eller nåt)   Ojojoj of dooom (privat of doom o3o Eller nåt) - Sida 2 Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Ojojoj of dooom (privat of doom o3o Eller nåt)
Till överst på sidan 
Sida 2 av 2Gå till sida : Föregående  1, 2
 Liknande ämnen
-
» Preccious & ChocolateRainbow (PRIVAT!)

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Ignotum :: Rollspel-
Hoppa till: